İLKOKUL

İLKOKUL

           EĞİTİM ÖĞRETİM

       Özel İbrahim Yücel Koleji olarak öğrenim süreci, öğrenci merkezlidir.
Bu doğrultuda alan derslerimiz, öğrencilerimizin araştıran, araştırdığını analiz eden, sorgulayan, sözlü ve yazılı ifadelerinde ana dil kurallarına uyan, analitik ve eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek, günlük hayattaki deneyimlerini farklı disiplinlere aktarabilen, 21.yüzyıl becerileri ile donatılmış akademik başarısı yüksek bireyler olarak yetiştirmelerine zemin hazırlamaktadır. “Öğrenmeyi öğrenen öğrenciler yetiştirmeyi” hedef alan derslerimiz, olumlu bir öğrenme ortamında bilginin kalıcılığına olanak verecek öğretim metotları yöntem ve teknikler ile şekillendirilir.

  Geniş kampüsümüzde bulunan yürüyüş yolu, kamelya sokak, gül sokak, botanik bahçe, geleneksel sokak oyunları alanları,açık hava çocuk amfisi ile öğrencilerimizin rahatça vakit geçirecekleri sosyal yaşam alanları sunularak enerjilerini oyunlarla ortaya çıkarmaları doğa ile iç içe olmaları sağlanmaktadır.

Çocuklarımızın merak ve araştırma duygularını ortaya çıkaracak, özgüveni yüksek ,çok yönlü düşünen yaratıcı ve yapıcı bir birey olarak eğitim ve öğretim sürecine hazırlamak.

Bilim kulüpleri ile araştırma yapmaya teşvik etmek ve çok yönlü bilimsel bakış açısı geliştirmeleri sağlamak

Okulumuzda çocuklarımıza kapalı yüzme havuzu ve konferans salonunda spor ve sanatı  bulabilecekleri ,fen bilimleri atölyesinde  deneylerle öğrenme merak duygularını uyandırma olanaklarını sunarak donanımlı bireyler yetişmelerini sağlamak

Öğrencilerimize nezaket kurallarına uymayı, empati kurmayı, sorumluluk almayı, azimli, saygılı ve cömert bireyler olarak yetişmelerinde yol gösterici olmak hedeflenmektedir.

Şehir içi ve şehir dışı gezileri, yaşam becerisi kampları, yazar söyleşileri, münazara, panel ve yarışmalar, konser ve tiyatro etkinlikleri öğrencilerimizin yaşayarak öğrenmelerini destekler. sergi ve müze gezileri öğrencilerimizin sosyal ve kültürel bakımdan gelişimine katkıda bulunur.

Sosyal ve kültürel etkinliklere de önem verilen okulumuzda öğrencilerimiz ilgi alanlarına göre seçtikleri kulüplerde kişisel gelişimlerine destek olurken sosyal sorumluluk duygusu yüksek, estetik bilinç ve zevk kazanmış, yeniliklere açık birer dünya vatandaşı olma yolunda ilerlemektedirler.

İlkokul eğitimimiz donanımlı tüm becerilere sahip bireyler yetiştirmek doğrultusunda planlanmıştır. Öğrencilerimizin akademik başarısını üst seviyeye çıkarırken, onları kendine güvenen, eleştirel düşünebilen, farklı kültürlere saygılı, yaratıcı, yenilikçi,  üretken bireyler olarak yetiştirmeyi hedefliyoruz. 



       BRANŞ DERSLER

Bilişim Teknolojileri

 Derslerin, doğal merakı destekleyici, sorgulayıcı, sorgularken araştırmaya yöneltici, eğlenirken öğretici, algı ve motor becerilerini geliştirici ve düşünmeye yöneltici olmasına gayret edilmektedir. Böylece öğrencinin bilgisayarı bir oyun aracı olarak algılamadan, onu ihtiyaçları doğrultusunda rahatlıkla kullanabilmesi hedef alınır.


 Görsel Sanatlar

Görsel eğitim yoluyla öğrencilerimizin zihinsel, algısal yeteneklerini geliştirip onlarda estetik duyarlılık kazandırarak görsel değerler hakkında bilgilenmiş, duygu ve düşüncelerini görsel dil aracılığıyla ifade eden, yaratıcı düşünce yapısı kazanmış, sanat eseri okuyan ve anlayan, sanat sevgisi ve bilinci kazanmış öğrenciler yetiştirmek temel varlık sebebimizdir.

Beden Eğitimi

Birinci ve ikinci sınıflarda; çocukların hızlı büyüdükleri bu dönemde derslerde öğrencilere büyük ve küçük kas gruplarının gelişimini sağlayıcı jimnastik çalışmaları, beden yönetme ve denge gibi özelliklerinin geliştirilebilmesini sağlayıcı hareket kombinasyonları eğitsel oyunlarla birlikte verilmektedir. Bunun yanında öğrencilerin çeşitli spor dallarıyla ilgili yeteneklerini ortaya çıkartmak, spor branşlarını tanıtmak hedeflenmektedir.

Üçüncü ve dördüncü sınıflardaki amacımız; öğrencilerimizi yetenekli oldukları branşlara yönlendirmek suretiyle okul takımlarımızın ilgili yaş gruplarına yerleştirmek, takım ruhunu geliştirmek, birlikte hareket edebilmeyi, kazanmayı ve kaybetmeyi olgunlukla kabullenebilmeyi, bir takım olmayı öğretebilmektir.

Sportif Faaliyetler; ortaokulda çıkarılacak takımların alt yapısı oluşturulur. Öğrencilerin yetenek ve ilgilerine göre yönlendirmeler yapılır. Voleybol,hentbol,futbol,basketbol,yüzme,tenis,jimnastik alanlarında çalışmalar yapılır.
Okullar arası turnuvalara öğrenciler hazırlanır.

Müzik

 Özel İbrahim Yücel Koleji Müzik bölümü olarak, müzik yapma ve müzik kültürü konularında temel bilgilere sahip, müziksel algı ve bilgilenme yoluyla düşünen, üreten, söyleme, çalma ve yaratma becerileriyle kendini ifade edebilen, kendine güvenen, en az bir müzik aleti kullanan bireyler yetiştirmek temel varlık sebebimizdir.
Nitelikli müzik dinleme alışkanlığını kazandırmak, korolar, orkestralar ve müzik grupları kurmak, kültürler arası iletişimde müziğin rolünü ve önemini kavratmak, kulak, ses ve çalgı eğitimi ile müzik yeteneğini keşfetmek, ortaya çıkarmak ve işlemek de bölüm olarak diğer amaçlarımızdandır.

Yabancı Dil

 İngilizce,Almanca,Speaking dersleri ile öğrencilerin etkinliklerle severek yeni bir dil öğrenmeleri sağlanır.


   İLKOKUL ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
 

İlkokulda öğrenciler sıralama gerektiren testler yerine, kişisel gelişimleri doğrultusundaki çabalara göre değerlendirilir. Çoktan seçmeli test uygulamaları yerine, cevabı kendi cümleleriyle yazabildikleri açık uçlu değerlendirmelere tabi tutulur. Öğrencilerin bir konu hakkında yorum yapabilmesi, öğrenilen bilgi ve becerilerin günlük hayatta eyleme geçirilmesine önem verilir.

İlkokul 1, 2 ve 3. sınıflarda öğrencilerin başarısı; gelişim düzeyleri dikkate alınarak öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilen ders etkinliklerine katılımları ile öğretim programlarında belirtilen ölçme ve değerlendirme ilkelerine göre tespit edilir. Karnede “Çok İyi”, “İyi” ve “Geliştirilmeli” şeklinde gösterilir.

İlkokul 4. Sınıfta öğrenci başarısı; sınavlar ile ders etkinliklerine katılım çalışmalarından alınan puanlara göre değerlendirilir. İlkokul 4. Sınıf dönem puanı, yılsonu puanı ve yılsonu başarı puanı 100 tam puan üzerinden belirlenir.

4.Sınıfta her dersten dönemde iki zümre sınavı yapılır. Görsel sanatlar, Müzik ve Beden Eğitimi dersinde öğrencinin çalışma süreci ve yapılan ürünler notla değerlendirilir. Sınav ve öğrencinin performansına yönelik çalışmalar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Değerlendirme sonuçları, öğretmen not çizelgelerine puan olarak yazılır.

Bir dersin yılsonu puanı, birinci ve ikinci dönem puanlarının aritmetik ortalamasıdır. Dönem puanlarının aritmetik ortalaması hesaplanırken bölme işlemi, virgülden sonra dört basamak yürütülür. Yılsonu notu hesaplanırken yarım ve yarımdan büyük kesirler tama yükseltilir.

İlkokul 4. Sınıf puan ortalaması Türkçe dersinden 55.00, diğer derslerin her birinden 45.00 puandan aşağı olmamak şartı ile tüm derslerin dönem ağırlıklı puan ortalaması 70.00-84.99 olanlar “Teşekkür”85.00 puan ve yukarı olanlar “Takdir” belgesi ile ödüllendirilir.

 

  • 2. ve 3. Sınıflara açık uçlu soru formatında tema değerlendirmeler yapılır ve sonuçları tema sonu değerlendirme raporunda ailelere bildirilir.
  • 4.Sınıflar Türkiye geneli değerlendirme sınavlarına, gerektiğinde Okulistik sınavlarına da katılırlar.



   REHBERLİK

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisinin genel amacı, öğrencilerin sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini desteklemek, ihtiyaç duydukları konularda psikolojik danışmanlık desteği vermek, yeteneklerini tanımalarına yardımcı olarak potansiyellerini fark edip performansa çevirebilmeleri için rehberlik etmektir.

        Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programının Hedefleri

Çocuklarımızın zihinsel ve kişilik gelişimlerinin çok büyük bir kısmını tamamladığı, tüm yaşamları boyunca etkili olacak davranış biçimlerinin şekillendiği bu dönemde kendilerini gerçekleştirmelerine yardım etmek amacıyla;

  • Çocuklarımızın psiko – sosyal, duygusal, bilişsel, akademik ve dil gelişimlerini desteklemek,
  • Yaratıcı düşünce gelişimini desteklemek,
  • Öğrencinin problem çözme, karar verme ve uyum sağlama için gerekli olan bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamak,
  • Olumlu ve gerçekçi benlik gelişimini sağlamasına destek olmak,
  • Sağlıklı iletişim becerilerini kazanmasını sağlamak,
  • Anne babalara ihtiyaç duyduğu konularda psikolojik danışma ve rehberlik hizmeti sunmak,

Saygı, sevgi, sorumluluk, çevre bilinci gibi evrensel değerleri kazanmasını sağlamaktır.

         Psikolojik Danışma ve Rehberlik Çalışmalarında Göz Önünde Bulundurulan İlkeler

  • Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri gizlilik esasına dayanır.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri tüm öğrencilere açıktır.
  • Etkili bir psikolojik danışma ve rehberlik hizmeti bireysel farklılıkları dikkate alan bir eğitim sisteminde gerçekleşir.
  • Çocuğun bütün olarak gelişmesine sağlıklı ve güvenli bir kişilik kazanmasına destek olunur.
  • Uygulanan psikolojik danışma ve rehberlik programı organize edilmiş, planlanmış bir müfredata sahiptir.
  • Uygulanan psikolojik danışma ve rehberlik programı ardışık ve esnektir.
  • Öğretmenler, veliler ve okul yönetimi ile iletişim içinde olup işbirliği yapar, onlarla koordineli çalışır.